سئو سایت

سئو چیست؟ آموزش سئو و بهینه سازی سایت - سئو سایت

سئو سایت

سئو چیست؟ آموزش سئو و بهینه سازی سایت - سئو سایت

  • ۰
  • ۰

سئو سایت

سئو سایت

بسیاری از سئوکاران وقت زیادی صرف می‌کنند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهینه‌سازی سایت طبق اصول درستی پیش برود، اما اشتباهی که می‌کنند این است که استراتژی خود را مستقیماً روی سایت پیاده‌سازی می‌نمایند بدون اینکه آن را آزمایش کرده باشند.

هنگامی‌که بدانید در کدام بخش‌ها نیاز به سئو SEO دارید و پیش‌بینی نمایید که علاوه بر دانش شخصی خود چه ابزارهایی را نیاز خواهید داشت، حال آماده هستید که استراتژی خود را تست کنید. یک استراتژی بهینه‌سازی سایت منطقی نیازمند برنامه‌ریزی و جمع‌آوری مستندات است چراکه از سردرگمی جلوگیری می‌کند و دقیقاً به‌عنوان یک راهنما و روشنایی در مسیر عمل خواهد کرد. همان‌طور که میدانید امروزه بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مارکتینگ بخش مهمی از میزان فروش محصولات هر شرکت و کسب‌وکاری را یدک می‌کشد بنابراین چگونگی استفاده از پتانسیلی که در بستر اینترنت در اختیار شرکت‌ها قرارگرفته بسیار مهم است.

فرایند بهینه‌سازی سایت درواقع این امکان را فراهم می‌کنند که بیشتر در معرض دید کاربر باشید و بدین شکل مشتریان بیشتری را جذب نمایید. این نکته غیرقابل‌انکار است که هرچه رتبه بالاتری داشته باشید اعتماد به شما، کسب‌وکارتان و از همه مهم‌تر انجام یک معامله موفق ساده‌تر است.

در این مبحث راجع به راه‌حل‌هایی صحبت خواهیم کرد که اثبات می‌کنند راهی که برای سئوسایت انتخاب کرده‌اید آیا جوابگو خواهد بود یا باید تغییر مسیر دهید.

به‌طورکلی هر راه‌حل منطقی برای سئوسایت 4 قسمت اساسی دارد:

شخص خریدار

هر تلاش خوب برای بازاریابی، با درک کاملی از مخاطب آغاز می‌شود؛ کسانی که به‌عنوان هدف بازاریابی شما قرار می‌گیرند یقیناً هرکدام رفتارها و علاقه‌مندی‌های خود را دارند اما یکی از بهترین راه‌های آشنایی با مخاطب ایجاد شخصیت خریدار به شکلی دقیق است. هر چه مخاطبان خود را بهتر بشناسید، با طرح و مطالب جدید و مؤثرتری می‌توانید نیازهای بازار هدف را برآورده سازید و بهتر هم نتیجه خواهید گرفت.

موارد اساسی که باید درباره مخاطبان خود بدانید می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

-سن افراد. اینکه آن‌ها به‌طور متوسط چند سال دارند؟

-جنسیت. افراد بیشتر زن هستند یا مرد؟ یا اینکه به‌طور مساوی از هر دو جنسیت به سایت مراجعه می‌کنند؟

-نیازها. افراد چه نیازهایی دارند و چقدر خود را در قبال پاسخگویی به آن‌ها مسئول می‌دانند؟

-میزان بودجه. افراد چقدر حاضر هستند هزینه کنند؟ آیا حساسیت قیمتی خاصی وجود دارد که آگاهی از آن کمک‌کننده باشد؟

-اهداف. افراد در تلاش هستند چه‌کاری را انجام دهند و محصول و خدمات شما چقدر می‌تواند کمک‌کننده باشد؟

-امتیاز فروش. محصول و یا خدمات شما چه چیزی دارد که باعث شگفتی مشتری و مخاطب می‌شود؟

-نقاط درد! محصول و خدمات شما کدام مشکل بالقوه‌ی مخاطب را حل می‌کند؟

دقیقاً نکته اصلی یک آزمایش موفقیت‌آمیز در سئوسایت همین است که بفهمید مخاطب هدف، چه چیزی می‌خواهد و به چه چیزی نیاز دارد.

بهینه سازی سایت

اهداف خود را تعریف کنید.

به یاد داشته باشید نکته مهم در بهینه‌سازی سایت این است که افراد بیشتری به سمت کاری که هدف شماست جذب شوند. اگر اهداف واضح و قابل‌اندازه‌گیری ندارید، هیچ‌گاه نخواهید فهمید نتایج آزمایش‌ها و تست‌های مختلف در حین سئو سایت سئو ارزان آیا آمار درستی در اختیارتان می‌گذارند یا فقط اعداد تقریبی و غیرقابل اطمینان هستند.

مقاله بک لینک چیست را اینجا مطالعه کنید.

بنابراین برای پیدا کردن یک هدف درست موارد زیر را از خود بپرسید:

-هدف من از بازاریابی چیست؟ و اگر پاسختان «افزایش فروش» بود به خودتان یک ستاره طلایی بدهید!

-صفحات سایت من چقدر به مخاطب کمک می‌کند تا او نیز به هدف کلی خود برسد؟

-مشتری ایدئال ازنظر من کیست؟

-چطور و چگونه می‌توانم نرخ تبدیل خودم را افزایش دهم؟

  • ۹۹/۰۱/۰۹
  • سیما خوشچهره

بهینه سازی سایت

سئو

سئو سایت