سئو سایت

سئو چیست؟ آموزش سئو و بهینه سازی سایت - سئو سایت

سئو سایت

سئو چیست؟ آموزش سئو و بهینه سازی سایت - سئو سایت

  • ۰
  • ۰

سئو سایت

همین‌که پای طراحی سایت برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ به میان آمد موتورهای جست‌وجو هم به فکر وضع قوانینی برای نظم بخشیدن و البته امتیازدهی به این سایت‌ها افتادند. اهمیت این موضوع تا آنجا پیش رفت که برخی طراحان سایت به‌خوبی درک کردند که حتی اگر زیباترین قالب‌ها را طراحی کنند و اصولی‌ترین روش‌های کد نویسی را داشته باشند اما در مقابل مطالبی که در سایت خود قرار می‌دهند سئو شده نباشد، نه‌تنها کاری از پیش نخواهند برد بلکه نتیجه تمام این تلاش‌ها نهایتاً منجر خواهد شد که در صفحات چندم مرورگرهای مختلف باشند که این اصلاً خوشایند نیست.

باوجودی که موتورهای جست‌وجویی چون گوگل هرساله قوانین جدیدی برای بهینه‌سازی سایت‌ها وضع می‌کنند اما بازهم اهمیت این موضوع به حدی است که تمام طراحان و دارندگان سایت سعی در رعایت قانون‌ها دارند تا بتوانند سئو سایت خود را بیش‌ازپیش تقویت کرده و امتیاز بالاتری در مرورگرها کسب نمایند. جالب است بدانید که بیش از 60% کاربران اینترنت از صفحه اول نتایج جستجو فراتر نخواهند رفت، اهمیت بهینه‌سازی سایت دقیقاً در همین‌جا مشخص می‌شود. حال باهم بررسی خواهیم کرد که سئو سایت به چه معناست و چرا به کار می‌رود.

بی‌شک شما هم حداقل برای یک‌بار بهینه‌سازی سایت را شنیده‌اید، بهینه‌سازی یا همان سئو در ساده‌ترین شکل به طراحی و تولید صفحاتی اطلاق می‌شود که بتواند نظر موتورهای جست‌وجو را به خود جلب کند. هر چه امتیاز شما در موتورهای جستجوی مختلف بالاتر باشد امکان اینکه سایتتان در صفحات اول نمایش داده شود بالاتر است. خدمات سئو برای بهینه‌سازی سایت عوامل مختلفی را موردبررسی قرار می‌دهد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-انتخاب کلمات کلیدی مناسب

-به‌روزرسانی مداوم سایت و قرار دادن مطالب مفید

-طراحی چشم‌نواز

-ایجاد لینک‌های کارآمد و نبود مشکلات فنی که در کل به تگ‌ها و توضیحات مناسب در سایت اشاره دارد.

 

سؤالی که ممکن است در اینجا برایتان مطرح شود این است که چگونه سئو سایت به تجارت من کمک می‌کند؟

پاسخ بسیار ساده است، وقتی وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو یافت نمی‌شود تمام تجارت آنلاین شما از بین خواهد رفت، خدمات حرفه‌ای سئو به افزایش ارتباط سایت با کاربران اینترنتی منجر می‌شود و فروش محصولات و خدماتتان را بالا می‌برد. در اصل بخش اساسی استراتژی بازاریابی شما، بهینه‌سازی سایت است تا شانس بیشتری برای جذب مشتری داشته باشید.

بهینه سازی سایت

از سوی دیگر سئو سایت، میزان ترافیک سایت را هم بالا می‌برد که مهم‌ترین فاکتور در موفقیت یک کسب‌وکار اینترنتی است. آزمون‌وخطا در این زمینه و سعی در درک مشتری و رفع نیازهای او می‌تواند به بهترین شکل این اصل مهم و اساسی را محقق سازد. نکته‌ای که در این زمینه باید به آن اشاره کرد این است که وقتی مردم موتور جستجویی را باز می‌کنند به دنبال جواب سؤالات و حل مسائل خود هستند، اگر به‌صورت اتفاقی سایت شما انتخاب اول آن‌ها باشد و نتوانند پاسخ خود را بیابند ظرف چند ثانیه وب‌سایت را ترک خواهند کرد که این به معنای شکست شما است؛ بنابراین طراحی قالب مناسب بخشی از جذب افراد و قرار دادن اطلاعات مفید بخش دیگری از وظیفه‌ی طراحان سایت است در این میان ارائه‌دهندگان خدمات سئو باید با توجه به جدیدترین قوانین مرورگرها مطالب را به سمت و سویی هدفمندتر ببرند تا امتیاز بالاتری را برای سایت به دست آورند و ترافیک بالاتری را توسط مشتری و بازدیدکنندگان سایت کسب نمایند

  • ۹۹/۰۱/۰۵
  • سیما خوشچهره

سئو سایت